torsdag 17 oktober 2013

Mandariner eller clementiner?

Hej på er!

Sitter i skrivandets stund och lyssnar på mina söta barn som diskuterar om de äter mandariner eller clementiner. Den stora hävdar att de äter mandariner men den lilla säger att det inte kan vara det, eftersom det endast heter mandariner om det är pappor(män) som äter dem. "Det klart att det är clementiner eftersom vi tjejer äter dem och de är mjuka om vi klämmer (clämentiner) på dem" Det roliga är ett de egentligen äter satsumas......

I dag har det regnat och varit kallt och då passade bra att baka pizzabullar inför kommande höstdagar. De blir inte vackra men praktiska att ta till vid spontana utflykter. Det blev vanliga "barnpizza-bullar" med kalkon och ost. I bland delar jag upp degen och fyller den med två olika fyllningar, en för barn och en för oss vuxna. Vuxenfyllningen består av fetaost och oliver.






Förresten vad det någon som såg debatten på tv igår? Fridolin frågade skolminister Björklund hur länge han hade förberett sig inför dagens tal. Björklund svarade att han hade suttit några timmer. Då berättade Fridolin att enligt Skolverkets undersökning har lärarna ca 15 min på sig att planera en lektion. Intressant! Lärarnas verklighet!

Nu ska jag skynda mig att frysa i bullarna innan små barnfingrar är där och tjuvar.
   
Trevlig kväll!               Kraaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar