söndag 13 oktober 2013

En riktig höstdag

Hej på er!

Vilket fantastiskt väder vi har, det är mitt i oktober och solen värmer fortfarande. I går gick jag en svettig långpromenad i t-shirt och munktröja. Det var väldigt vackert runt sjön, alla trädens fina färger speglades i vattnet och som vanligt hade jag inte kameran med mig.

Jag och barnen gjorde äpplekransar, vi har ett jättestort paradisträd på tomten och överallt på marken ligger fina små miniäpplen. Jag hade tänkt mig en hjältformad krans med resultatet blev inte så, ståltråden var för klen. Barnen blev nöjda så den får hänga där ett tag. När jag får tid nu i veckan ska jag göra ett nytt försök .




Jag passade på att fota lite höstbilder medan alla löv fortfarande är gula.





Kvällen blev lugn, vi var ganska trötta efter all frisk luft. Vi lagade thailändsk kycklinggryta, Paneng, het och smakrik. Till efterrätt blev det Gino, en riktigt enkel och barnvänlig dessert. Jag och J avslutade middagen med en Irish Coffee.




Kort och gott...en riktig höstdag med frisk luft, god mat, oändligt med ljuskoppar, det är bara eld i kaminen som fattades. Den får vänta ett tag till.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar