måndag 8 februari 2016

Finns tandfen?

Ledsen att det blir så långa uppehåll ! Dagarna går fort och jag hinner inte riktigt med. Jag har börjat att använda Instagram och där kan ni också följa mig.

Ni som har barn, har de trott på tandfen? Min yngsta gör det fortfarande och tycker att det är toppen att kunna byta sina tänder mot en guldtia. Kanske behöver vi berätta för henne att det (nog) inte finns någon tandfe, utan att det är jag som byter ut tanden mot en tia. Sist jag skulle ta hennes tand hade hon gjort en fälla för att se om det verkligen varit någon hos henne under natten och vad gjorde jag? Jo, jag rev den och på morgonen upptäckte hon att någon glömt sin sko när hon skulle lukta på blommorna.
Vi måste nog berätta, eller?

Hej,

I dag är det måndag och jag mjukstartar med min korta dag. Jag hämtar den yngsta redan halv två och sedan myser vi tills J och T kommer hem. Det känns skönt att börja veckan med en kort dag, söndagarna blir lättare och det gör ingenting att jag är lite halvtrött efter helgen. För barnen är måndagen tuff, i kväll har båda barnen dans och innan de har ätit och duschat är klockan mycket. Det blir lite tokigt för sedan är den yngsta trött ända till torsdag, då har vi sovmorgon.

Det är något vist med tulpaner, jag tröttnar aldrig. De kan lyfta ett helt rum. I mitt annars gråa hus blir det en riktig färgklick och jag njuter varje dag, med eller utan sko 😊. Jag "beställde" ljusrosa av min man och fick mörklila, han tycker att färgerna är lika. Jag är glad att han inte är färgblind, då hade de varit orange.
Jag önskar er en fin start på veckan!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar