onsdag 24 februari 2016

Nu njuter jag

Visst är det fantastiskt med solen. I går spenderade vi dagen i skidbacken och det var läääänge sedan.Solen sken och barnen tyckte att det var superkul. 

Hej på er!

Jag har inte stått på ett par slalomskidor på över 20 år och inte gjorde jag det i går heller :). Jag och J fick lotta och jag förlorade, eller rättare sagt jag fick avstå. J är längst och starkast och vi trodde att han skulle behövas i backen, det var första gången M provade. Jag skulle hjälpa henne att få på liften, gå bredvid henne uppför backen och hjälpa henne av. Det behövdes inte, efter ett försök åkte hon själv, fixade liften hyfsat och svängde fint i backen. Jag blev en stolt mamma och jag njöt varenda minut. Jag lämnade kameran hemma så tyvärr inga bilder från vår aktiva alpina dag :)

I dag är det ännu en solig och varm dag, jag har varit ute på en lång och skön promenad, Y har varit på discobowling och M ska snart på biopremiär. 
 Visst är det härligt när ljuset flödar in genom fönstren och nu är det ljust riktigt länge om dagarna. Det droppar från taken och våren utmanar verkligen vintern. 

Jag hoppas att ni haft en toppendag i solen!

Kram Lena


2 kommentarer:

  1. Jag har åkt skidor med mina barn sedan de var 3 år och fått dem båda att gilla det. Nu för tiden vill vi oftast inte riktigt samma saker i pisten, men skidsemester ligger mig ändå varmt om hjärtat. Bara After ski är ju jättehärligt! Vi brukade göra egen utanför stugan och bygga upp en snöborg som serverade varm choklad och chips efter en dag i backen. Hoppas ni får åka mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tjatar redan om att åka igen. Egen barnvänlig After ski låter bra och måste testas. Det låter både roligt och avancerat att bygga upp en egen borg.

      Radera