måndag 1 februari 2016

Att känna sig glömsk

Hej på er! 
Tänk att det redan har gått en månad på det nya året. Det är som alla vuxna sa till oss när vi var barn, "åren går fortare ju äldre vi blir".

I dag har jag och M haft vår lediga eftermiddag och det var en trött tjej som bara ville äta Risifrutti och titta på tv. Jag vill egentligen inte att barnen äter sött under vardagarna men i dag gav jag med mig. Resten av eftermiddagen tittade vi på tv under mjukaste filten, kanske är det baciller på gång. Nu är hon iallafall på dans och vi får se hur det är i morgon. 

I dag gjorde min glömska att andra missade något viktigt och jag har jättedåligt samvete. Även om jag vet att det var en olyckshändelse så kan jag inte sluta tänka på det, det är en jobbig känsla som är svår att bli av med. Det är bara att skärpa till sig och be om ursäkt.

Nu ska jag ta tag i middagen. Varför är det så lätt att planera samma maträtt som barnen fått i skolan (konstig formulering, sorry). Det händer mig jätteofta och jag tycker att det är svårt att komma på någon annan rätt när jag står i affären med ett litet yrväder som vill hem och äta vindruvor. I dag blir det pasta och pesto, kanske inte någon middag att bara stolt över men familjen tycker om det.

Kram



1 kommentar:

  1. Det händer mig rätt ofta också, jag har totalt gett upp att försöka hålla koll på skolmaten, med barnen i olika skolor:(. Hoppas ni håller er frisks nu med ny månad och allt. Vi närmar oss vår med stormsteg!!

    SvaraRadera