fredag 29 januari 2016

När barnen hjälper till......

....blir det så här :) . 

Hej!

Vilken förändring, från -24 till +7. På ett par dag försvann all snö och nu regnar det, det är nästan så att jag saknar kylan.

Barnen har inrett sovrummet och inspirerats av "Äntligen hemma". Såg ni avsnittet där en inredare satte bilder och fotografier i glasburkar? Det tisslades och tasslades en hel eftermiddag, skrivaren jobbade och glas togs ur köksskåp. Det kanske inte blev som jag själv hade gjort men det får vara så här ett tag. Jag saknar blommor på syrenkvisten men det kommer kanske in nya i juni och jag är glad att jag fört över ett av mina intressen till barnen :) Eller?
I dag är det fredag och veckorna rullar på, jag börjar fundera på hur jag ska hinna med allt på jobbet innan påsklovet. Vi har knappt fyra veckor mellan sportlov och påsklov, en del kommuner bara tre. Vi brukar säga att det vi inte hinner med före påsk blir svårt att få till, men i år är det låååång tid mellan påsk och sista veckan/juni så det fixar sig kanske. Jag har startat upp alla arbetsområden och jag njuter av lugnet före stormen.
Nu ska jag skala räkor, barnen har beställt baguette och räkröra så det är bara att sätta fart. Den yngsta är väldigt bestämd med vad hon ska ha i sin baguette, det ska vara räkor, äggvita, köttbullar (?), tomat, gurka och pussar. Det sista tar jag extra mycket av :)!

Fin fredag till er!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar