fredag 22 januari 2016

Äntligen fredag

Just nu "gillar" jag ljuset. Det gör det så mycket lättare. Det är nästan, bara nästan att jag glömmer att tände mina ljus på eftermiddagen. Dock är jag less på kylan, i dag var det åter -20 när jag åkte till jobbet.

Hej på er!

I dag är det äntligen fredag och även om jag var hemma en dag den här veckan längtar jag efter ledighet.

Om jag törs ut i kylan är tanken att vi ska åka till den större staden och handla ett nytt soffbord. Ja, jag vet, det är en ytlig glädje men som jag har längtat och letat. Jag velar fortfarande mellan ett runt eller fyrkantigt, helt vitt eller i vitt och svart. Det blir som jag känner för i morgon.
Nej, det är inte Batmans öron som sticker upp bakom köksön, han har inte glömt sin mask, Det är en av min mans teknikprylar, dvs en bra-att ha-box till datorn. Vi har en hel del sådant och det som är konstigt är att de placeras på ställen som enligt mig är helt fel, de syns för mycket. Och fick jag välja skulle de vara vita :).
Kram

1 kommentar:

  1. Jag håller helt med dig, ljuset är härligt, kylan jobbig. Här går det åt rätt håll, bara en grad under nollstrecket idag!

    SvaraRadera