fredag 15 januari 2016

Fin fredag till er!

Fredagsblommorna blev rosa rosor med glitter på.

Hej!

Fryser ni! I morse stod termometern på -23 och jag undrade om mina barn skulle förvandlas till isskulpturer på morgonen. Skolan låter barnen vara ute en timme innan skolstart (om de går på morgonfritids) och som förälder tycker jag att det är lite väl hårt. I dag hoppas jag att de gjorde ett undantag.
I kväll blir det att tända i kaminen, raggsockar på och mysiga filtar i soffan. Vi får egentligen skylla oss själva, vi saknar ett element i köksdelen. Vi säger alltid att vi ska köpa ett men av någon anledning glömmer vi det och nu när det är så här väldans kallt undrar vi naturligtvis varför vi är så korkade.

Nu har jag arbetat en hel vecka och känner att det är "som vanligt" med rutiner, vanor och småstress. Veckorna går fort och snart är det lov igen :).

Jag ser fram emot helgen, det ska var kallt men sol och jag ska försöka ta lite bilder, det var länge sedan jag hade lust och tid för lek med kameran.
Kram Lena

2 kommentarer:

  1. En härlig fredag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Så vackra foton! Fin med dropparna i kronbladen. :-) Här är i Norrland är det ganska milt vinterväder just nu, bara -6 grader. Kram

    SvaraRadera