tisdag 12 januari 2016

En riktig vinterdag

Från Instagram

Snöboll, varm choklad och marshmallows gör en hel eftermiddag.

i går slutade jag tidigt och hämtade den yngsta i skolan. Det var en perfekt eftermiddag med oändligt mycket kramsnö och det var ingen idé att tänka på att gå in. Vi var ute tills det började bli mörkt (vilket i och för sig är ganska tidigt på eftermiddagen). Sedan åt vi tidig middag och hamnade i soffan framför en film, M tyckte att det var en busig eftermiddag med snöbollskrig och film en "vanlig vardagskväll" 
Hej!

I dag slog tröttheten till och det var väntat. Jag blir alltid som tröttast på tisdagar om/när jag har slarvat med sömnen under helgen. Varför vet jag inte, men det är som att batteriet tar slut och i dag får det bli en väldigt tidig kväll så att jag orkar med veckan.

Jag tycker att det är ovanligt jobbigt med mörkret, trots att snön lyser upp en hel del längtar jag efter att kunna gå i från jobbet och det inte är mörkt ute. Jag brukar njuta av snön och vintern tills sportlovet är förbi men i år vet jag inte riktigt. Varje gång jag är och handlar tittar jag på tulpanerna och längtar efter ljuset och vårvärmen. Här verkar det dröja ett bra tag innan våren kommer, det har snöat i flera dagar och i morgon ska det bli minusgrader igen. Det är lika bra att ta tillvara på vintern och gör det bästa, åka skridskor, dricka varm choklad och ha snöbollskrig. Eller?
Fin kväll till er!

Kram Lena

1 kommentar:

  1. Ja, visst drömmer jag om vår och värme... Men gnistrigt vita vinterdagar med lek i snö är också mysigt! Önskar det vore lite varmare på mitt jobb, bara!

    SvaraRadera