torsdag 7 januari 2016

Att krama ut det sista

I kaminen sprakar en brasa och vi kramar ut det sista av julledigheten.

Hej!

Jag vet att jag skrev om det kalla vädret i gårdagens inlägg och jag måste skriva om kylan i dag också. Det är inte klokt vad det är kallt, när jag gick upp i morse visade termometern -21,8 grader och vi hade inte så mycket varmare inomhus. Vi fönstret, där termometern sitter, var det ca 15 grader varmt. Någon (läs M) hade tryckt av två av våra element och vår luftvärmepump orkar inte riktigt värma upp nedervåningen när det blir så extremt kallt så fort. Det är tur att det är varmt på övervåningen, där har barnen varit hela förmiddagen. Vi vuxna har gått i raggsockar och fleecetröjor och huttrat hela förmiddagen. Inte skönt!

Egentligen borde jag planera min första arbetsvecka men jag kommer inte igång, det är roligare att pyssla med barnen och jag tänker att det är viktigare. Iallafall för själen.

Jag känner mig inte riktigt redo att börja jobba men är väldigt nöjd med min ledighet. Jag har verkligen försökt att vila upp mig och tillåtit mig själv att sova länge på mornarna, ätit gott, umgåtts med nära och kära och varit ute så mycket som möjligt. Nu gäller det att hitta balansen, det är något jag jobbar med hela tiden och som jag inte är så bra på.

Jag hoppas att ni har det bra där ute i kylan!

Kram


1 kommentar:

  1. Ja det är galet va kallt det varit!!
    En skön fredagskväll önskar jag dig!

    SvaraRadera