tisdag 19 januari 2016

En dag hemma

 I dag är jag hemma med hostig liten.

M har hostat och snyting sig hela natten och var inte på topp i morse. Hon har ingen feber och det var svårt att avgöra om hon skulle orkar en dag i skolan. Efter att ha velat fram och tillbaka bestämde vi att hon får vila och hosta här hemma i dag.
 Dagen har varit lugn och skön, vi har ritat dinosaurier, tittat på tv, läst böcker och ätit pannkakor. Jag har också hunnit läsa i fatt några tidningar som har legat i en hög på golvet och samlar damm. 

Solen skiner och kroppen vill ut men för att minimera hostattacker stannar vi inne och dricker kaffe och lättdryck. Ja, jag vet...det där med att dra ner på kaffe har inte riktigt fungerat. Det blev toksvårt att inte dricka kaffe på jobbet, det går inte att sätta sig vid skrivbordet utan en kaffekopp som sällskap, det sitter liksom i väggarna.
 Tyvärr blir det inga bilder med ljus i ljuskoppen, vi har slut och det är en mindre katastrof för en ljuberoende person som jag. Vi har nog förbrukat fler hundra sedan först advent. Det är så mysigt att tända ljus och det är lätt att ställa fram ljuskoppen lite här och där.
Nu ska jag hänga tvätten och ta en dans med dammsugaren. 

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar