onsdag 6 januari 2016

En dos c-vitamin

Visst är det fina färger.

När jag är på semester frossar jag i solvarm grapefrukt varje frukost, men här hemma i kalla vintern smakar det inte lika bra. Det är fortfarande gott men inte som vid Medelhavet. Jag har hört att det är bra att starta dagen med en grapefrukt, det gör att blodsockret lättare håller sig på en jämn nivå hela dagen.
Hej!

I dag har det varit riktigt kallt men vi trotsade kylan och var ute en timme i solen. Det kändes i kinderna och det var inte alls speciellt trevlig mot slutet. Nu på kvällen har vi värmt oss med en het gulaschsoppa och det var gott för både magen och kroppstemperaturen.  

Dagen har varit riktigt lugn och skön, barnen har lekt med kompisar och jag har sorterat mina bilder. Jag har en hel del bilder som jag vill framkalla eller göra till fotoböcker. Har ni några bra tips?

I morgon har J och jag vår sista lediga dag och det känns trist, jag tröstar mig med att det bara är en arbetsdag sedan är det helg (igen) innan det startar "på riktigt". Utmaningen blir att vända tillbaka dygnet, jag har inte kommit i säng före halv ett på natten en enda gång under jullovet och det kommer att blir tufft att somna på kvällarna.
Nu ska jag vila mina ögon från skärmen och sätta mig i soffan.

Ha en fin kväll!

Kram Lena

1 kommentar: