måndag 4 januari 2016

Kyla, snö, tomt kylskåp och egen tid

 Vi försöker äta upp de sista pepparkakorna, både de hemgjorda och köpta. 

Hej!

Njuter ni av snön? Det gör vi och försöker, trots den envisa kylan, vara i pulkabacken en stund varje dag. I dag när vi gick ut visade termometern nästan -14 och det är lite för kallt för en fryslort som jag, efter en kvart gick jag och min nackspärr in och stekte, till M förtjusning, pannkakor. Jag och T har aldrig förstått oss på kärleken till pannkakor, det blir bara en stor och söt mjölklump i magen.
 Det är ett lov med mycket egen tid. J är och storhandlar inför trettondagsafton, han frostade och torkade ur både kyl och frys i går och så här i efterhand skulle jag nog varit mer delaktig. Det var både det ena och det andra som fick åka ner i papperskorgen och lite av det skulle ha varit bra att ha i dag. Kylen gapar tomt och behöver matas. 

Barnen pysslar på sina rum, i går möblerade vi om hos dem. Den äldsta  och jag gick loss i hennes rum och flyttade skrivbordet, satte upp nya hyllor och annan förvaring, M sorterade in sina saken i fina lådor och valde själv att slänga bort saker som hon vuxit ifrån och nu är det roligt att vara där. Jag har knappt sett dem efter lunch. Jag passar på att sitta framför skärmen och titta in hos er, det är verkligen vardagslyx här hemma.
Nu är det bara tre dagar kvar tills vi ska börja morgonrutiner och fritidstider, lovet går fort, speciellt sista veckan. Det känns lite trist att börja terminen på en fredag men det blir inte så långt till helgen :)

Nu kommer J in med matkassar upp över öronen och jag ska hjälpa honom att packa upp.

Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Här ekar det också i kylskåpet och det känns fint med att det äntligen är vinter ute. Så härligt med egentid och fina dagar. Det är så det ska vara. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året! Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det trist att bryta ledigheten, men samtidigt kanske bra med en mjukstart:)? Jag började jobba idag, är ledig i morgon och så jobbar jag torsdag och fredag. Pepparkakorna har jag slängt ut till fåglarna, ingen ville ha de sista och i helgen blir det storhandling. Lite skönt med tomma förråd och lite nytt, fräscht in!

    SvaraRadera