tisdag 9 februari 2016

Stora Semmeldagen

I dag blir det inte en vanlig traditionell semla, utan en semmelkaddkaka, den är kvar sedan i går och behöver ätas upp. Den blev god, kanske lite väl söt och får jag välja äter jag helst en vanlig med både vaniljkräm och mandelmassan i och gärna en Karlsbadersemla. Jag tycker att semlor blir godare för varje år, fortfarande på gränsen till för söt men mandelmassa och grädde smakar riktigt gott.

Hej!

Hur har ni det i regnet? Här är det en riktigt dålig "höstdag", det regnar och regnar och jag saknar snön. Är det vinter så är det, det ska vara snö ute och helst en knallblå himmel, i iallafall förbi sportlovet. Det blir så mycket lättare att vara ute när det finns snö, både med aktiviteter och kläder. Den yngsta är geggig och sandig från hals till tå och det blir grus överallt i huset. Det är inte helt lätt med valet av ytterkläder, hela morgonen hade M och jag en tuff diskussion om regnkläder, hon ville ha sin vinteroverall, den är lättare att ta på sig, men jag tyckte att hon kunde ta sitt fodrade "dagisställ". Kanske är det namnet som spökar, jag tror att hon tycker att hon är för stor för dagisställ nu när hon går i den "riktiga" skolan. Jag vann och det var en sur tjej som vinkade av mig inne på fritids, jag hoppas att det har går över, annars blir det en tuff kväll :)

Dagen blev inte som jag tänkt mig, min mage är less och jag fick åka hem från jobbet. Egentligen borde det var just det jag behöver men det gör mig bara mer stressad. Det känns alltid som att jag smiter från något viktigt och att jag borde ha stått ut och jobbat hela dagen.  Nu sitter jag i soffan och tänker att det var onödigt att jag åkte hem.
Det blir snart lättare, om en halvtimme ramlar skoltrött och genomblöta barn in genom dörren. Jag längtar!

Kram Lena



1 kommentar:

  1. Hm, krya på dig. Min son var likadan när han började skolan, han fick nämligen längre rast om han hade overall på sig eftersom den gick mycket snabbare att sätta på. Svårt att argumentera mot det...:)

    SvaraRadera