fredag 12 februari 2016

Veckans bästa veckodag!

Redan fredag och det ger härlig känsla i kroppen. Vi som många andra, dukar fint och äter lite gott och sedan är det soffhäng framför tv som gäller. Jag gillar känslan av att jag är ledig två dagar framåt och att barnen inte behöver gå upp tidigt på morgonen. Veckans bästa dag!
Hej!

Jag måste berätta om gårdagens kväll, den började med middag på den nyinvigda lokala sportbaren, vi åt och drack gott för att senare ta oss till Folkets Hus. Ja, du läste rätt, vår lilla kommun har fortfarande ett aktivt Folkets Hus. Mitt fackförbund ordnade en kväll om integrering och Özz Nujen varvade allvar och skämt på ett bra sätt, det var mycket skratt men det var framför allt viktigt att verkligen lyssna på det han berättade/ville säga. Tänk att vi fortfarande i dag ser på integrering genom så olika glasögon, här har vi lite att jobba med. Nu blev det kanske lite väl allvarligt på bloggen och jag skulle kunna framföra fler tankar men det känns lite tungt så här en fredag kväll.
Fin fredag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar