lördag 19 juli 2014

Att försova sig när det är sommarlov

Hej på er!

Det här med att komma hem och sova i sin säng gör att jag sover för länge på mornarna. Kroppen kändes ok när jag masade mig ur sängen i morse och nu ska jag njuta av veckorna som är kvar på lovet.

Barnen kom ner till oss klockan halv nio. Egentligen hade vi varit vakna en bra stund och lyssnat på dem när det pysslade ihop varsitt gratulationskort till mormor. Vi har ingen klocka i sovrummet och trodde att den bara var runt sju. Oj, vad bråttom vi fick. På en halvtimme var vi klara, några var till och med nyduschade och en del av oss, inte alla, hade i alla fall en tallrik yoghurt i magen.

Barnen hade valt presenter, det gav mormor en stor blå stenklädd dam från gamla stan i Alcudia och en beige pärlklädd mobilväska från Vitrinskåpet.


Efter det åkte vi och valde tapeter till T rum, vi är inte riktigt överens, det kommer att ta tid. Vi lånade hem några kataloger och hoppas kunna medla oss fram till en fin tapet. T vill ha mycket text och helst bilder från Europas huvudstäder(franskt bohemiskt/romantiskt) medan jag tycker att hon ska välja en tapet som inte är så lätt att tröttna på. Det ska bli en fondvägg och ja, jag vet att det är "lite off" men jag tycker att det är fint och dessutom är det bara en liten del av väggarna som har full takhöjd. De andra har snedtak, fönster eller dörr.

Nu ska här skalas räkor, slås ihop en aioli och geggas till lite vitlökssmör.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar