lördag 26 juli 2014

Från Spanien till Amerika

Hej!

Det blev inte något spanskt tema, det var för varmt för att stå vid spisen och laga paella. Vi valde det enklaste från det amerikanska köket, det vill säga, revbensspjäll och hamburgare. Nygrillade kryddiga spjäll som äts med händerna, det smaskades med hela ansiktet. Revbensspjäll är T favoriträtt på grillen och lyckan var stor trots 40 grader på trädäcket. 

Usch! Vad mycket getingar det är! Det är svårt att fika utomhus. Jag vet att man ska dela med sig men där går gränsen. Jag vill gärna ha mina sötsaker för mig själv.



M är inte mycket för variation. Hamburgare med bröd, ketchup, gurka och tomat. Det ser lite trist ut.

Vi gör inte så mycket här hemma, det är för varmt för att göra något med kroppen. J har tagit en paus från väggbygget och vi har tillbringat dagen vid stranden. I dag var vi många från jobbet vid den lilla stadens camping och C-J föreslog att vi skulle ta en konferens och räkna det som kompetensutvecklingstid. Det skulle vara ett smidigt sätt att skaffa komptid. Barnen och mannen plaskade i det ljumna vattnet, tyvärr fick jag snällt stanna i min solstol och det var hett, för hett. Jag hoppas att jag hinner ta ett bad i det varma vattnet innan sommarens soliga dagar försvinner.

Jag önskar er en trevlig lördag!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar