tisdag 22 juli 2014

Skatteverket, skratt, sol, små presenter och sallad

Hej i solen!

Vilken värme och vad varmt det är i vattnet! Barnen badar tills de ser ut som russin. Dygnet förskjuts och glada barn springer runt bland vinbärsbuskarna med kvällssolen som sällskap och ropar " bara en liten stund till". Och vad gör det att klockan är över läggdags, det är ju semester.

I dag kom finaste Katarina på besök. Som vanligt kliver hon in genom dörren med ett varmt leende, luktar gott och har med presenter till barnen. Sedan blev det ett par timmar med Skatteverket, skratt, cheescake, omtanke och barn som stjäl uppmärksamhet.



Jag frågade barnen vad de ville äta och i kör skrek de "salaaaaad!". Och så fick det bli. Den här gången i en plockvariant.


Mannen var bekväm och handlade färdigskalade räkor, varför? Jag skalar mer än gärna, bara jag slipper räkor i lake.



Jag är så glad att mina barn hellre väljer en sallad än pizza. Nu på sommaren är det skönare för kroppen att äta lite lättare och sallad kan varieras i det oändliga. 

Jag hoppas att ni haft en trevlig dag!

Kramar L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar