tisdag 5 maj 2015

sol, suddiga bilder och söta saker

I söndags var vi till Plantmarknaden och tittade på våren. 
Tyvärr hade jag inte med mig min kamera, J mobil fick ställa upp. Det blommade i både träd, buskar och krukor. Det var fullt av människor som handlade vackra blommor till sina trädgårdar. 

M klappade kaniner, matade getter och och förfärades över att grisarna var såååå smutsiga. Getterna behöver nog inte mat på hela veckan och ägarna behöver nog inte klippa gräset på en månad. M njöt som vanligt av djuren och det var svårt att få hem henne. 

Vi passade på att fika och det fanns mycket choklad att frossa i.
 Hej!

Jag önskar att jag tittade in till er oftare men dygnets timmar räcker inte till. Just nu har jag konstant dåligt samvete för att jag inte räcker till på jobbet. Möten, temadagar, sjuka barn och schemabrytande aktiviteter gör att jag knappt träffas min klass. Det är bara fem skolveckor kvar och min planering är omöjligt att genomföra. OCH dessutom har jag tagit kompledigt i morgon. Hur tänkte jag? Jo, jag tänker spendera en dag med T. Jag ska följa med på hennes skolresa och vi ska åka till Tom Tits i Södertälje. Det ska bli intressant och roligt att spendera en dag med T och hennes klasskompisar. Det gäller att passa på så länge man får följa med.
Tyvärr var inte jag och J mobil överens. Eller så kanske det var jag som inte förstod hur jag skulle zooma in blommorna.

Nu ska jag packa matsäcken inför morgondagens utflykt. Det ska vara allt möjligt gott i pastasalladen. De som vet har lovat upp till 21 grader varmt i Södertälje i morgon och det låter bra.

Sköt om er!

Kram

1 kommentar:

  1. Hm, jag känner igen det där... Hoppas du kunde njuta av utflykten och att du kan göra en ny, mer hållbar planering för resten av terminen. Visst är det svårt att få tid till allt? Svaret är ju prioritering och det har du ju börjat med och gjort helt rätt! Barnen är bara små en gång, helt plötsligt är de stora och vill helst inte ha med sina föräldrar längre:(.

    SvaraRadera