söndag 10 maj 2015

Oväntat och fint

Söndag och egentligen är det fotoutmaning på gång men jag har inte hunnit ta någon bild på dagens tema men egentligen passar kanske dagens tankar till "In my mind"........

Hej på er!

Det är lätt att det blir för personligt (och tungt) här på bloggen men ibland är det skönt att vara det. Jag har haft en tung period på jobbet, det har hänt mycket och det har varit många känslor. När man har ett yrke som gör att man träffa andra människor och få ta del av deras glädje, sorg, ilska och rädsla är det svårt att inte bli berörd och engagerad.

I fredags var det en sådan dag när känslorna fick styra mer än vanligt. Nästan alla min lektioner blev avbrutna eller försenade. Varje situation är unik och det blev många frågor, jag vet inte hur många gånger jag knackade på hos min chef och till slut stod det (ett personligt meddelande) på hennes dörr var jag kunde hitta henne. Jag är glad att jag fick störa för det är skönt att få stöd och hjälp. Det var många på jobbet som var engagerade (Lag D), tack! Det är inte behagligt att avsluta veckan och gå hem på fredagen och undra om man har gjort tillräckligt, när jag landade innanför dörren var jag helt slut och jag funderade redan då på hur det skulle kännas att komma till jobbet på måndag. Efter en timme ringde det på dörren och jag var säker på att det var min svärföräldrar. Gissa om jag blev förvånad när min chef stod utanför dörren med en blomma. Jag blev både överraskad och väldigt rörd, jag tror att det kom en tår i ögat, jag vet att jag fick blinka några gånger. Däremot vet jag inte om jag tackade henne, jag hoppas det. Jag vet att jag i alla fall inte bjöd in henne och det skäms jag för. Efter besöket och blomman kändes det lite lättare och det blir nog inte så tufft att gå till jobbet i morgon.
Ljuskoppar finns hos Vitrinskåpet.
 Nu är helgen snart slut och mina farföräldrarna har åkt hem, nu sitter jag här i kvällssolen och laddar batterierna. Det är en kort vecka och eleverna har bara fyra veckor kvar, snart är det sommar. 
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Så fint av din chef att komma med en blomma! Jag tror att hon förstod - du har haft en tuff vecka, huvudet är tomt av allt som varit och då kanske man inte riktigt orkar. Hoppas att du fått så mycket energi att den nya veckan blir lugnare. Om det nu kan bli det inför skolavslutningstider... Fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att det snart är sommarlov!!! Och att jag faktiskt får ett, på första gången på många år! Att jobba som skolsköterska har sina fördelar:)! Lugnare lär det inte bli, men se det som en uppstartssträcka - du är snart i mål. Ta hand om dig och se till att krafterna räcker hela vägen fram!

    SvaraRadera