tisdag 26 maj 2015

Päronträd i blom

Päronträdet med två sorters päron blommar äntligen!

Hej!

I dag har det faktiskt varit varmt och skönt. Solen har stundtals tittat fram och jag lämnade jackan kvar på stolen. Det är svårt att planera barnens kläder inför alla vårutflykter och trivselkvällar.Visst är det jobbigt när man inte riktigt kan lite på vårvädret. I skrivandet stund lyser kvällssolen in genom köksfönstret och jag blir bländad samtidigt regnar det utanför vardagsrumsfönstret.
 Nu längtar jag efter sommarlovet, värmen och att inte ha några tider att passa. Det bästa med långledighet är att kunna ta dagen som den kommer. Eller hur?
Nu ska jag soffmysa med mina raringar innan den yngsta ska natta. 

Vi ses!

Kram  

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga fotografier på päronblom. Är trädet ympat eftersom de har två sorters blommor (två sorters päron)? Kram

    SvaraRadera
  2. Våren är härlig! Och vacker! Och jobbig, jag minns så väl klädproblemet med svala morgnar, varma dagar och kyliga kvällar.

    SvaraRadera