fredag 8 maj 2015

Skolresa

Hej på er!
Bildresultat för tom titt experiment södertälje

Bilden är lånad från nätet. Jag tordes inte ta egna bilder på grund av kommunens fotoförbud, det är förbjudet att fotografera i skolan.

Som ni vet var jag till Tom Tits Experiment, vilket ställe, fyra våningar och en park med experiment och kunskap. Det började sådär, regnet öste ner på morgonen och jag vaknade med huvudvärk. Vi hann åka ca sju kilometer innan det första barnet blev åksjuk. Efter det delade vi ut spypåsar till höger och vänster i bussen. Stackare! Många mådde nog illa av all förväntan och att de inte tittade rakt fram på vägen. Efter drygt två timmar var både vi och solen framme. Det var bleka barn som vinglade ut ur bussen men efter lite mellis var det full fart. 

De delades in i grupper och vi vuxna fick vara gruppledare för varsin grupp. Vi fick med oss sex stycken kort med frågor som vi skulle lösa genom att experimentera med bland annat ljuset, vattnet och kroppen, det var superintressant. Vi hade bestämt att om någon råkade gå ifrån gruppen skulle vi träffas i kapprummet som låg längst ner. En av " mina" tjejer hade "lite" problem med att vara still på samma plats och så här i efterhand var det kanske inte det smartaste, Oj, vilken motion jag fick av att springa upp och ner för alla trappor. Eftermiddagen fick de spendera fritt och vi vuxna satt i parken och njöt av glass och sol.

Det blev en varm dag, drygt tjugo grader varmt och det var rödmosiga barn som klev på bussen på eftermiddagen. Vi vuxna trodde att de skulle tvärsomna i bussen men där hade vi fel. Det pratades och skrattades hela vägen hem. Nästan ingen mådde illa....utom jag. Fy vad åksjuk jag blev, jag fick flashbacks från när jag var gravid. Det var bara salta lakritsfiskar (cravings) och den stora magen som fattades. Usch för åksjuka!

Det var jättetrevligt, undantag illamåendet, att tillbringa dagen med T och hennes vänner och de var superduktiga och entusiastiska. Vill ni veta mer kan ni kika in på deras hemsida.

Snart kommer mina svärföräldrar och vi ska börja med middagen.

Jag önskar er en fin fredag!

♡ Kram♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar