fredag 22 maj 2015

Känns som höst

 Det finns tusen orsaker till att äta dessa för söta, för färgade och alldeles för onyttiga smågodisar.

Hej!

Fredag och höst! I dag tror jag nästan att årstiderna fått fnatt och bytt plats med varandra. Ute blåser det höstvindar och alla päronblommor virvlar i luften likt de första riktigt stora snöflingorna. Jag funderar på att tända i kaminen och värma lite glögg.......eller mumsa sega råttor. Det är helg på G!
 De här är faktiskt de enda smågodisarna jag köper. Påsen heter "Bilgodis" och det är precis då jag blir sugen, när jag åker flera mil och egentligen börjar bli törstig och hungrig. Ja, jag vet, mycket färgämne och socker, det kan liksom inte hjälpas. Det måste vara sega råttor. Jag kan faktiskt ursäkta mig med att efter fyra stycken känns det som att det räcker.
 Det har inte hänt så mycket i kökssoffan, samma kuddar och samma färgskala. När solen kommer ska jag försöka få in lite rosa i köket, det brukar kännas mer naturligt med pastell när sommaren kommer.

Nu ska jag lukta lite på det söta i skålen, ingen godis före maten!

Trevlig fredag!

Kram

2 kommentarer:

  1. Inget godis före maten, vilken karaktär du har:)! Jag älskar smågodis, det är min stora last hör i livet!! Men när kommer sommaren, då? Jag vill ha sol OCH värme! Samtidigt!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det höstkänsla! Lika kallt som förra våren tror jag bestämt. Nu längtar vi efter värme! Fin vecka till dig!

    SvaraRadera