torsdag 18 april 2013

Jag + sötnosar = MYS!

Heeeej!



Sista arbetsdagen för veckan är klar och jag och mina sötnosar ska ha tjejmiddag i kväll. J är på mässa i vår huvudstad. Barnen har beställt kycklingklubbor med gräddfil, och jag är tveksam om det blir en bra kombination? Själv tar jag creme fraiche, smaksatt med basilika och tomat.



Jag har fortfarande inte ätit någon form av socker sedan påsk och jag tycker att mitt sockerberoende borde ha gått över nu men det enda jag tänker på (förutom mina sötisar) är vilken typ av kladdkaka jag ska baka till Valborg. Jag sitter och dreglar över alla bilder/recept på nätet. Suck!


Jag funderar på vad jag ska göra med våra icke- vita stolar. De har fasta gråa dynor som bör kläs om eller döljas med fina dynor. Här har jag nålat på en löpare runt ryggstödet och på sittdyna har jag lagt ett gammalt örngott från min mormor. Jag funderar på att sy vita "ryggöverdrag" till alla sex stolar. Vad tycker ni?

I morse när jag gick upp ösregnade det och jag kände hur humöret sjönk men nu strålar solen från en blåsig himmel. Skönt med ljus. Nu ska jag dricka kaffe och botanisera bland alla era fina bloggar.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar