torsdag 4 april 2013

Vimplar utan spets och cupcakes utan frosting

Hej på er mina vänner!

I dag har vi varit ute på en liten promenad, vi gick en bit runt sjön. Solen värmde, det var fin natur och vindstilla. Allt var perfekt trots barn som ville ha "sast" och kaka innan vi hann ur bilen. Den enda som förstörde promenaden var mina gigantiska blåsor under fötterna som jag fick i går när jag var ute och motionerade. I hela två timmar gick vi. Tack H för trevligt sällskap/trevlig pratstund.

När vi kom hem bakade barnen och jag cupcakes, i morgon ska vi spritsa på dem nougatefrosting. Smaskens! Det kan jag väl unna mig efter alla promenader, eller hur?

Jag har också hunnit med att sy vimplar som ska pryda våra köksfönster, jag ska bara ta mig till en syaffär och köpa band. Jag tyckte att det var svårt att få till det, kanske gjorde jag fel. Jag klippte två trianglar/trekanter, vände dem räta mot räta och sydde ihop dem på långsidorna. Det var när jag vände dem till rätsidan och skulle få till en snygg spets som det blev klurigt. Jag visar dem när de är klara...eller inte.....



Ny ljuskorg från en liten butik, mitt ute på landet. Jag vill också ha en liten butik med tillhörande café, eller hur K?

Ha det så bra i solen!

Kram

1 kommentar:

  1. Haha, ja det vill vi! Synd att man är en dreamer och ingen doer... Ses snart! Kram! /Katarina

    SvaraRadera