lördag 6 april 2013

Tjugofyra vänsterskor och två små fötter


Hej på er!

I dag är det fredag och trots att det är just fredag, den bästa dagen på veckan, känns det lite småtråkigt. Nu är lovet snart slut, bara helgen kvar.

Jag sitter och vilar mig efter en intensiv dag. På förmiddagen var vi och shoppade, barnen behövde nya kläder och skor. Att försöka prova skor med en vild 4-åring var svettigt, inte för att hon vägrade prova skor utan för att hon ville prova alla skor som fanns. Det var tur att alla par satt i hop med varandra annars skulle personalen få matcha skor hela natten. Den lilla slängde av sig vänsterstöveln och provade alla skor hon nådde. Hon hittade till och med lådorna där skorna förvaras innan de placeras på hyllorna. Till slut fick jag med mig båda barnen och fyra par skor ut ur affären, sedan fick J åka hiss och rulltrappa med den lilla tills det var dags för lunch. När vi träffades för lunch sa J att de hade åkt hiss så många gånger att den inte fungerade längre.

Själv köpte jag ett par riktigt bra (så sa i alla fall personalen som jobbade i butiken) tennisskor. Jag tänker att jag ska börja röra på mig, inte springa men gå, gå långt....och då säger J att jag måste ha ett par "riktigt bra skor, bra grejer" så nu har jag köpt ett par riktigt dyra skor. Jag är lite småsnål så nu måste jag ut och använda dem.

På vägen hem somnade den lilla innan vi hann ut från parkeringen och vaknade precis när vi svängde in hos mamma och pappa. Vi stannade en liten stund och njöt av värmen inne i deras inglasade uteplats.....jag vill också ha en stor, varm och fin inglasat rum som jag kan inreda och duka fint.




Barnen är mätta, nyduschade och ska natta, Själv tänker jag njuta av en kopp koffeinfritt kaffe och den sista chokladharen.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar