torsdag 9 maj 2013

Kul glass

Hallå!

Hur har dagen varit? Jag och barnen har varit på en utflykt till den "gamla trästaden" och ätit årets första kulglass. När vi kom hem sa den lilla att hennes glass "absulut" var en kul glass för det var "kul att hennes glass såg ut som en igelkott". Sötnos! Hon valde chokladströssel.


Kommer ni i håg att jag klippte ner mina pelargoner på sportlovet? Titta! Nu blommar de, visserligen är det bara en ensam blomma än så länge men det finns många knoppar att se fram emot. Jag lyckades! Om ni visste var jag har varit dålig/ointresserad av krukväxter. Det är härligt med nya intressen.



Barnen fick välja vad de ville äta till middag. De valde sallad med oliver, fetaost, skinka och räkor. Vilka fina nyttiga barn jag har. Själv hade jag nog valt en pizza.....

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar