onsdag 8 maj 2013

Lill-lördag

Hej på er!

Tänk vad det har varit varmt de senaste dagarna. Här har det varit ända upp till otroliga 22 grader varmt. Varje år när den "riktiga" första värmen kommer blir det en värmechock. Jag klär mig för varmt och fram för allt, jag klär mina stackars barn för varmt. Dessutom är barnen är förkylda i värmen, har ont i öronen och hostar. Jag har hört att förkylningar som kommer när det är varmt ute tar längre tid att bli av med, stämmer det?

Nu är det i alla fall lill-lördag och barnen firar med popcorn och äpplebitar. Nu är det är skönt med ännu en långhelg.

För ett tag sedan berättade jag att jag sydde vimplar, ja, jag vet, det det börjar bli otrendigt men jag är lite sen. Jag har ju precis börjat att blogga och det är också "sent". Dessutom tycker jag att vimplar ser så fint ut på era bloggar och jag vill också ha. Mina barn vill också ha färgglada vimplar så jag ska faktiskt sy några till.




Så här blev det. Nu fattas bara kuddarna till kökssoffan. Mitt mål är att hinna sy färdigt dem till sommaren. Kanske latmasken köper fina färdigsydda.....

Jag önskar er en trevlig kväll!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar