lördag 11 maj 2013

Snart lördagkväll

Hej på er!

Vilka sköna dagar det har varit, solen har värmt och barnen har knappt varit inne. Tv har fått vila.

I dag har jag inhandlat sommarens blommor, nu ska de bara planteras. Det blev inget nytt, rosa pelargoner, vita snöflingor och vita hänglobelior. Jo, en nyhet, en vacker rosa tobak som ska pryda farstukvisten. Jag har fått en fin zinkbalja av min mamma som kommer att bli jättefin ute på stenplattorna. Av erfarenhet vet jag att jag kommer att ha fyra små extrahänder i jorden. Det blir nästan lika mycket jord utanför krukorna som i dem, precis som det ska vara.

I kväll ska vi grilla, det är lite festligheter i lilla staden, cruising. Gatorna är fyllda med gamla fina veteranbilar som visar upp sig. Det är ovanligt mycket folk ute på gatorna, trevligt.


Barnen har börjat duka, fint, men jag måste erkänna att jag ser fram emot när jag får "gå loss" med dukningen själv. Jag har tittat på era fina dukningar, mycket fina glas,vita fina dukar, snittblommor och fint porslin.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar