torsdag 23 maj 2013

Magisk kula och troll med nagellack

Hej på er!

Min yngsta kom hem med ett supersött troll som hon själv hade snickrat ihop. Titta vad fint! Trollet, Isabella, har nagellack både på finger- och tånaglarna. Det var en stolt "snickarinna" som inte släppte sitt troll på hela kvällen. Isabella fick både äta och sova bredvid henne.



I dag har det regnat och regnat. Det känns som att jag inte riktigt har vaknat på hela dagen. Hela dagen har jag varit yr, haft huvudvärk och mått lite småilla. Är det migrän?

Min äldsta har varit på studiebesök med sin klass. De har tittat in i en "magisk kula" och förflyttat sig hundra år bakåt i tiden och besökt en gammal skola. De fick nya namn och nya (gamla) kläder, de fick också skriva med bläck och sudda tavlan med en hartass. Hon tyckte att det var spännande men konstigt att det hon sett i "Barnen i Bullerbyn" faktiskt har funnits......här, nära oss......Det var en nöjd liten föreläsare vid middagsbordet.

Nu ska jag ta kväll!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar