torsdag 30 maj 2013

Mysvecka

Den här veckan har varit mysig. I tisdags var det vår bröllopsdag, tänk vad åren går fort. Vi myste med hämtmat och lite bubbel när barnen nattats. Det är svårt att "extramysa" mitt i veckan, mitt i barnnattning, mitt "jobbstress" och med en envis inflammation i ansiktet.

I går, onsdag, var mitt arbetslag hemma hos fina M och myste. Vi åt plockmat och en jättegod frusen cheesecake. Ute regnade det och inne var stearinljus tända. Det är supertrevligt och viktigt att umgås utanför jobbets väggar, det lättare att prata om annat än jobbet. Det var så trevligt att jag glömde fota vår myskväll.

Barnen sov hon mina föräldrar så J hade en egen liten myskväll hemma i går. Mys och mys? När jag kom hem var det städat och upplockat, så i morgon när jag har min lediga dag ska jag njuta av att inte behöva städa. 

Barnen har haft det superbra hon sin mormor och morfar. De har badad bubbelbad, haft minispa och både målat och dekorerat sina naglar, ätit massor av ugnspannkaka (mamma fick grädda två stycken långpannor) och varit till en stor lekpark och busat. Den lilla somnade i bilen på väg hem. Det märks på barnen att de sovit borta, den lilla har varit jättegosig och kramig hela kvällen. Det är skönt att ha dem hemma, jag saknad dem när de inte är det.

Ute blommar paradisträdet, det hänger klasar av vackra rosa blommor.





Blommorna hänger vackert som en brudbukett


Tyvärr blommar de bara en kort stund, så det gäller att passa på att njuta av dem nu.


Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar