lördag 25 maj 2013

Trasiga "bra att ha" saker

I går när jag hämtade den stora från skolan började det lukta bränt inne i bilen. Förts trodde jag att det var bilen före mig som luktade illa men när jag stannade insåg jag att det var min bil som osade bränt. Det kändes lite läskigt. Jag stoppade in barnen och körde hem....fort...kanske inte det bästa men inga lampor lyste på panelen. Jag var orolig för att bilen skulle börja brinna och att jag inte skulle hinna få ut barnen. Inte nog med det, i dag började damsugaren lukta bränt och till slut la den av. Den tvärdog! Så nu undrar jag vad som går sönder nästa gång, tvättmaskinen eller diskmaskinen. Den senare låter misstänksamt konstigt, den "rosslar" och "småskriker". Det börjar låta dyrt.


Tänk vad en liten fin vit vitlök och en blå muffinsform i porslin kan bli vacker.

Trevlig lördag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar