torsdag 16 april 2015

Att samla på tulpaner

Ja, jag vet, nästan samma motiv två inlägg på rad, men tulpaner är så vackra.

Hej!

Visst är det lättare att komma upp ur sängen nu när det är ljust och himlen är knallblå? Veckorna går fort och det är få hela raka veckor kvar innan sommaren. I morgon är det redan fredag och nästan helg.
I dag hoppade jag lunchrasten och passar på att ta lite "ledigt", nu på eftermiddagen, för att skriva till dig. Jag är fortfarande på min arbetsplats och jag har egentligen många "måsten" kvar men energin börjar sina och jag är småhungrig.

Jag är urusel på att äta "mellis", det känns onödigt, jag tänker att jag ska ju ändå äta middag om några timmar. Jag dricker en kopp kaffe och ibland slår jag till på ett digestivekex, om det finns på hyllan i arbetsrummet. Jag vet att ett mellanmål är bra för både kropp och själ men det blir aldrig av. Har du några enkla goda (små) mellistips? Jag brukar säga att M blir en piggare och gladare tjej när hon äter "mellis", tänk om det gäller mig med. Tänk om jag går runt och är sur utan att förstå det? Jag tänker ge det här med mellanmål två veckor, fungerar det för mig så är det bara bra.
Nu ropar högen med papper på mig. Bäst att göra lite nytta.

Kram


2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig! Ett tag fotade jag bara tulpaner. De är fascinerande då det finns så många olika färger och former på kronbladen. Fin tulpandag till dig!

    SvaraRadera
  2. Det enklaste mellanmålet är ju frukt. Jag alltid de där bredda knäckebröden från Wasa i väskan, ibland är det jag, ibland är det barnen som behöver dem. Min dröm är att någon kunde göra en smoothie åt mig klockan 15.00 varje vardag:)!
    Tack för peppningen!

    SvaraRadera