fredag 10 april 2015

På utflykt

Ute på en udde vid sjön finna en plats för paus, tankar och vitsippor.

Hej!

Här där vi bor är vårvädret inte att lita på, en dagen är det tolv grader varmt och vindstilla och andra nollgradigt och blåst. Vi har verkligen försökt att ta vara på solen och gjort små utflykter.

Vi gick en bit runt sjön, det är rofyllt att vara nära vattnet. På en udde finns det en fin rastplats, när mina farföräldrar var unga fanns det en dansbana där, nu finns det ett vindskydd, en brygga och grillplatser. Det var skönt att bara sitta med ansiktet mot vårsolen och riktigt känna hur fräknarna förökade sig. Barnen lekte och jag laddade min kropp med sol och varenda liten cell njöt av ljuset.
Som vanligt är jag småorolig att barnen ska frysa och packar på dem alldeles för mycket kläder. Det slutar alltid med att de svettas.
Det var alldeles vindstilla och när vi satt där och fikade kom en citronfjäril och landade på M festis, där stannade den en kort stund innan den flög ut över sjön. Vackert!
I dag är det fredag och vi njuter av lovets sista vardag.

Jag önskar er en fin kväll!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar