lördag 4 april 2015

Glad Påsk!

Barnen har fyllt den stora "duvan"(? Ms ord. Ser hon inte att det är en höna?) med påskägg och det är svårt för små fingrar att inte lyfta på locket/hönan och titta, lukta och kanske till och med känna på äggen.
Farmors opalin skål går inte att få ren, den är lite kantstött och börjar bli trött, men får ändå komma fram varje påsk. Jag vet egentligen inte varför jag förknippar den med påsk, kanske för att min farmor alltid hade den på ett högt skåp och varje gång vi var där på påskmiddag tittade jag på den. Då tyckte jag inte att den var speciell. Idag är den det.

Hej!

Jag tittar in en kort stund och önskar er en fin påskafton! Jag hoppas att du har en fin helg med sol och värme. Vi har nyss kommit hem från Loka Brunn, vi har varit där och ätit påskbuffé med nära och kära. Det var både gott och trevligt och det känns som att jag ätit för hela påskhelgen. (Bilder från Loka kommer).

Jag önskar er en fin påsk!
Kram Lena

1 kommentar:

  1. Så påskigt fint du har det. Jag tycker att påsken är så mysigt opretentiös. Du har helt rätt vi njuter verkligen här i stugan. En bok till som du bara måste lyssna på är " jag heter inte Miriam " av Majgull Axelsson. Jag tror att det är den bästa bok jag läst ever.❤️

    SvaraRadera