söndag 26 april 2015

Fotoutmaning vänner emellan - Så gott

Barnen ville göra chokladbollar och när de var klara berättade de att det bara blev 6 stycken. Gissa varför? De var superstora! Nästan omöjliga att äta upp, bara nästan...

Hej!

Som ni kanske har sett/förstått tycker jag mycket om att baka söta bakverk och den här gången hade jag i god tid planerat vad jag skulle bidra med till fotoutmaningen. Jag bakar mycket och tycker att det är avkopplande att få "jobba" med händerna. När jag bakar tänker jag mycket på det estetiska och vill att det ska se bra ut på fatet, därför blir det ett mindre nederlag när bakverket smakar bättre än vad det ser ut. Det är egentligen dumt att tänka så, huvudsaken ar att det går att äta. Eller?

När barnen fick reda på vad det var för tema ställde de sig och bakade chokladbollar och naturligtvis tycker jag att det blev "så gott" att det få bli veckans bidrag. Mitt får vänta.
 Jag vet att nästan alla har gjort hemgjorda chokladbollar och därför skriver jag inte receptet. Vi använder florsocker i stället för strösocker. 
Fler bidrag finns hos Kristina och Maria, titta gärna in till dem.

Trevlig söndag!

Kram

5 kommentarer:

  1. Men åh så smaskigt! Underbart med det färgglada strösslet. Fin dag till dig!

    SvaraRadera
  2. Ser supergoda ut. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka vårfina chokladbollar, härligt! Och vad smart med florsocker, det knastrar ju inte mellan tänderna på samma sätt som strösocker:)!

    SvaraRadera
  4. Åh chokladbollar! Så enkelt och så gott! Det där med florsocker var ett bra tips som jag ska testa nästa gång det ska bakas chokladbollar här :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fina de blev med det färgglada strösslet. O gott.

    SvaraRadera