söndag 17 mars 2013

Barnkalas nr 1

Tårtkalas




Den lilla hade sitt "vuxenbarnkalas" i dag, det var spännande och väntan var lång, nästan som att vänta på tomten. "Det är jobbigt att vänta, nu går jag och vilar mig", precis innan mormor och morfar kom bäddade hon ner sig i soffan och tänkte ta en liten sovstund, tur att paketen piggade upp henne.




Jag erbjöd mig att göra en jordgubbstårta med fick till svar att "jag lillar masipantårta från affären", så det blev att beställa en från konditoriet.




Den var fin och smaskig...trots att jag inte fick äran att baka den.



Duk och girlang har den fina stora valt ut och satt upp.



Nu är det bara barnkalaset kvar, cakepops och cupcake ska göras innan nästa lördag, det ser jag fram emot. Efter födelsedagsfirandet är det äntligen dags att påskpiffa lite.


Trevlig söndagskväll!

Ps.....efter mycket frustration, tårar, skrik, dregel och hysteri fick jag det hedersamma uppdraget att plocka bort tanden, det var svettigt både för den stora och för mamman. Nu kan den lilla söta "gluggan" både röra överläppen och äta.




1 kommentar:

  1. Nu har vi provbakat kakorna. Storas betyg: "Gott? Det är fantastiskt!" Lillas betyg: "Det här går inte att beskriva med ord!" Sen mumsade de glatt i sig fyra kakor till. :-)
    Kram!
    /Katarina

    SvaraRadera