söndag 3 mars 2013

"Storapapperrensardagen"

Redan söndag!




Söndag och den stora - papper - rensar - dagen! Jag är fruktansvärt dålig på att sortera och sätta in mina papper i pärmar, i dag var det dags för min jättefyllda "receptlåda" och det tog hela förmiddagen. Jag började med att lägga alla recept i olika högar över hela köksgolvet men insåg ganska snart att det bästa sättet var att kasta det mesta. Jag tänkte att det vi inte lagat (tillagat) på fem år, kommer vi aldrig att laga.....och det var rätt mycket. Tro det eller ej men det som blev kvar fick plats i två skriftsamlare. Äntligen fick jag nytta av mina skriftsamlare som jag dekorerat med motiv från Tilda. Nu när allt är sorterat och klart funderar jag över varför jag inte gjort det tidigare. Nu har jag bara ett ton papper utspritt på tusen olika ställen kvar att sortera, det är sådana där "viktiga" papper som är bra att ha....i pärmar.

Jag vill tacka för min första kommentar, jättekul! Jag är ju en "nybloggare" och hade totalt glömt bort att titta under rubriken "kommentarer". Tack snälla Katarina, du ska få en kram i morgon!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar