söndag 31 mars 2013

Fina frögurkor och fräknar

Hej på er!


I dag fick vi sovmorgon, den lilla sov till kvart över sju, lyx. Den stora fick feber i går kväll och sov till halv nio.

Efter frukosten försvann febern och vi grillade korv ute på trädäcket, solen värmde och jag har redan fräknar i ansiktet.


Jag serverade " ägg i kopp" till barnen i morse men ingen av dem ville ha ägg, typiskt, jag som tyckte att jag "fick till det" så bra.

 

När vi kom in fick jag "ett ryck" och började sortera och torka ur lådor och överskåp, det behövdes efter vintern (nu vet ni hur ofta jag storstädar mina skåp). Det var plastburkar och bestick överallt och mitt i röran, på ön, stod en citronkladdkaka och försökte svalka sig. Den står nu i kylen och "saftar till sig", i morgon kommer mammsen och pappsen på lättlunch.

Det är verkligen lyxigt att sitta här ensam vid datorn och skriva. Mina fina frögurkor leker bra tillsammans och J är ute och springer av sig påskmaten. Jag börjar faktiskt varva ner, jag är ledig och lovet har egentligen inte börjat.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar