lördag 30 mars 2013

GLAD PÅSK!

God morgon!

Otroligt, bara -2 grader och klockan är bara halv nio!

Det är en trött familj vid frukostbordet i dag.

Den lilla gav bort sin napp till "Påskharen" i går kväll. Det var bestämt sedan jul och hon var jätteduktig. Vi skalade en morot och valde ut en hjärtformad blåprickig skål att lägga nappen i. Allt ställde vi på verandan, precis utanför fönstret i hallen så att hon kunde springa och titta om det varit någon hare där. Jag och J hade stålsatt oss mot tandgnissel och gråt men inte en enda tår kom. Det blev dock lite bekymmer,  "Jag tror att det är bäst för mig att sova i din säng mamma", sa hon trots att hon aldrig sovit en hel natt i min säng sedan hon var liten bäbis. "Pappa, jag vet inte om jag klarar att sova utan min napp", sa hon och somnade. Duktig tjej!  Hon hade lite svårt att komma till ro och hon somnade jättesent. Gäsp! Vi hoppas det går lika bra i kväll.


Dessa fina påskägg fick mina sötnosar av "Påskharen i morse.Det låg på verandan och moroten och nappen var borta. Den stora fick läppglans och nagellack i grönt och den lilla i rosa.


Lite nytt på ön, fatet har ni sett i tidigare inlägg, nu har det tillkommit lite godis. Vi får se hur länge det får stå orört. Jag gissar att efter en dag är allt på något konstigt vis borta.






Ha en trevlig påsk!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar