fredag 1 mars 2013

Fredagsmys med rosa tulpaner och Emil

Hej! (uppdaterad)




Redan "mysfredag", veckorna går så fort, snart är det påsk. När vi är ensamma gör vi nästan alltid samma sak på fredagskvällen, vi tänder ljus, äter lite extra gott och ha en tv-kväll, som så många andra barnfamiljer gör.Ofta tycker jag att fredag kväll är den "bästa" på hela veckan, då har jag hela helgen framför mig. I kväll lyckades J och jag avstyra tacos, blir lätt tjatigt och enformigt, det blev thailändsk kycklinggryta med röd curry.

Jag har varit ledig i dag, det är konstigt, alla fredagar går i tvättens tecken. Jag fattar inte att vi kan få i hop så mycket smutstvätt, det bokstavligen hänger över korgarna....vad gör vi? Mellan alla maskiner har jag småpiffat i köket och njutit av solens ljus. Den lilla har varit lite småtrött efter en tuff vecka på förskolan och tittat på Emil för tusende gången. Funderar på att ljuga, en vit lögn, och säga att filmen är trasig eller att vi tappat bort den. Här skulle jag vilja ha satt dit en "smilegubbe" så alla vet att jag skämtar men jag vet inte hur jag ska infoga en.

I går kväll kom jag hem sent på eftermiddagen och på köksön stod en stor fin bukett tulpaner, perfekt rosa och perfekt frasiga.









Den lilla kom ner med syrrans fina lådor från "Tildaserien" och ställde dem på klaffbordet, det blev fin.





Trevlig mysfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar