måndag 6 juli 2015

I väntan på att skörda

Jag fick den här plantan av en arbetskamrat, A, och då var den bara drygt en decimeter hög och behövde en ny stor kruka att växa i. Det är en physalis och A har drivit upp den genom att torka fröna och plantera dem.

Hej!

Jag är förtjust i dessa Kapkrusbär, som egentligen tillhör familjen potatisväxter och börjar jag att äta har jag svårt för att sluta. Nu har jag haft plantan i drygt två veckor och den har vuxit sig stor och fin. Den är full av både blommor och bär och nu väntar jag på att kunna äta det första bäret.
 I dag regnar det och vi tar det lugnt, det är skönt med lite svalare och friskare luft. T vaknade i natt och kräktes flera gånger inom loppet av tre timmar. I dag mår hon bättre men är matt och öm i magen. M tittar på "Sune i Grekland" och längtar efter att bada. Vi var på Sunwing Kalithea precis när de var klara med inspelningen och flera av skådespelarna var kvar och semestrade. M var liten och kommer inte ihåg det men hon minns att det var tokvarmt (ca 38) och att glassarna smälte innan vi hann äta upp dem.
 Nu kommer J och pappa hem med vår nya diskmaskin, den gamla har gått i pension, och jag ska hjälpa dem att få in den i köket.

Vi ses!

Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Vilken fin växt! Jag och mina barn är med som statister i Sune i Grekland, vi halkade med på ett bananskal eftersom vi var där just då!
    http://annapannapuff.se/2012/december/sune-i-grekland.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Barnen hade gärna sett lite av inspelningen men de fick nöja sig med att se bland annat Hannes Holm (simläraren) utanför kameran. Visst var det varmt runt Medelhavet det året? Kram

      Radera