onsdag 8 juli 2015

Sista bilderna från Mallis


Jag kan inte låta bli att visa fler varma soliga bilder från vår semester.

  Från vår balkong såg vi denna mytomspunna väktaren Yeti klättra för att gömma/vakta den röda juvelen. Katmandu park är en av Mallorca stora nöjesparker, där fanns bland annat höghöjdsklättring, vattenland, 3D, 4D, 5D, lek och busland, och XD. Vi gick dit och tittade men betalade inte in oss, vi insåg att många av attraktionerna var för tonåringar och uppåt.

Hej!

Eftersom temperaturen har sjunkit drastiskt den här veckan och den går i regnets tecken tittar jag på våra semesterbilder och längtar tillbaka. Hotellet hade ett vattenland där vi tillbringade våra eftermiddagar. På förmiddagen var vi på stranden och runt halv fyra gick vi till polen. Barnen uppskattade badlandet medan vi vuxna tyckte att det var för hett att vara där. Luften stod still och det fanns inte någon stor familjepool där, den fanns utanför hotellets restaurang och låg på andra sidan hotellkomplexet.

Jag brukar ha som tradition att ta något gott att dricka från Starbucks innan vi går ombord på planet men i år hittade jag en ny favoritställe, Fraggi, där hade de mycket sött och gott att dricka.
Iskall frappé med smak av vaniljkola, mums!

Jag tycker att kallt kaffe kombinerat med vanilj är gott, grädden kan jag skippa, den känns onödig. Ordet Frappé kommer egentligen från Grekland och jag kommer ihåg när jag drack min första, det var på en uteservering i Athen i mitten av 90-talet och det var innan jag började att dricka kaffe på "riktigt". Jag och en vän båtluffade och jag kände mig "stor" och ingenting var för "farligt". Nu törs jag knappt gå hem själv en ljus sommarkväll.

På tal om ljus, nu tittar solen fram och det blir lite lättare. Mannen har gett sig ut på en löparrunda och stora T offrar sig och leker med M, de bygger lego Friends och är harmoniska.

Jag hoppas att ni har den bra vecka!

Kram Lena



1 kommentar:

  1. Hej!
    Hela din Mallorca resa var underbar att få följa med på. Förr var Mallis en plats dit man inte ville åka. En exploaterad ö med enbart skrikande barn och fulla vuxna.
    Nu hör och ser jag mycket fint från ön som jag vill uppleva. Att resa dit står nu på min önskelista.
    Fortsätt njuta av lugnet.
    Stor kram Kristina

    SvaraRadera