onsdag 1 juli 2015

Mer Mallorca

M passade på att lukta på blommorna innan det var dags att natta kudden.

Hej på er!

Jag tänkte visa er lite flera bilder från Palma Nova. De är lite mörka, de är tagna sent på eftermiddagen och på kvällen.
Precis utanför entrén till vårt hotell växte det bananer och den yngsta hade aldrig sett en bananplanta innan och tyckte att den såg ut som en fågel ur filmen "Rio" (?).

Utan blixt, beklagar.

Tog några få bilder i Magaluf. Vi tog en snabb och kort promenad dit en kväll men vi kände på en gång att det inte var ett ställe för oss, det var alldeles för "stökigt", skränigt och livligt. Det var en väldigt fin strandpromenad men annars bestod Magaluf mest av barer och barer. Jag förstår att det lockar en ungdomlig publik och hade jag varit tjugo år yngre hade jag stannat :).
När vi stod på strandpromenaden såg vi att det brann från den lilla ön och efter en kort stund kom helikoptrar och släckte branden. Jag undrar hur många liter det finns i den där lilla "påsen", den ser verkligen inte stor ut men jag förstår att den innehåller en hel del vatten. Jag tänkte på historien om dykaren i Australien som fångades upp i en vattenbehållare och släpptes ner i lågorna. Jag tror att det är en skröna men är inte säker.
I dag har det varit kanonväder och varmare ska det bli mot slutet av veckan. (Nästa vecka ska det regna,) Det gäller att njuta och vara ute så mycket som möjligt.

I kväll ska jag packa, jag och T ska åka med mina föräldrar till västkusten i några dagar. Det är första gången vi "delar" på oss och det känns ovant och konstigt. J och M ska vara hemma i huset och åka på dagsutflykter, de har ett fullspäckat schema och M ser fram emot att åka till grannkommunen och åka karuseller. Vi ska stanna en dag i Ullared och därför väljer J att vara hemma med en rastlös och aktiv M, hon skulle aldrig orka och vilja vara inne i varuhuset en hel dag (inte J heller). Jag kommer att toklängta efter dem.

Nu ska jag försöka packa lätt. Min pappa har önskat det :).

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar