tisdag 18 juni 2013

Semester

Hej på er!

Nu är det verkligen semester. I dag jobbade jag min sista dag, nu är det lov. Nu väntar jag bara på värmen, veckan har varit lite kall. Mitt arbetslag firade den kommande ledigheten med att luncha på Stadshotellet. Jag åt en jättegod fransk fiskgryta med aioli. Det var en trevlig avslutning på läsår -12/-13.

I går var jag på tjejmiddag och som vanligt glömmer jag bort att ta kort. Vi åt gott och det var trevligt att ha "tjejsnack". Det blir inte så ofta som jag vill, det är svårt att hinna med vänner och bekanta när man har småbarn. Tyvärr tappade jag min mobil i Js bil och den fick åka med upp till dalarna. I dag har det varit väldigt konstigt utan den, tomt och lite småbesvärligt. Tänk vad beroende jag har blivit en den där lilla manicken. På onsdag får jag tillbaka den och då blir allt som vanligt......

Som ni vet tycker jag mycket om hyllor. För en tid sedan satte J upp en liten paradhanddukshylla......ett hem kan inte få för många hyllor, eller...?



Till kvällsmat väntas en väldigt komplicerad och näringsrik Lollo och Berniepizza. Känner ni till Lollo och Berni? De är "maskotarna" på Sunwinghotellen. Av någon konstig anledning tror min yngsta att minipizzorna från Lidl heter Loll och Berniepizza??? Ja, jag vet, det är varken mycket till mat eller mycket att fira sommarlovet med men barnen tycker att det är gott och själv är jag "slappna av, det är lovtrött".

Nu minsann skiner solen och helt plötsligt blir allt så mycket ljusare, härligt, och med skolsken önskar jag er en trevlig kväll!

Kraaaam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar