söndag 30 juni 2013

Kalorier

Söndag och det gör ingenting.....vi är lediga.

I dag när jag vaknade var det regn och mulet, nu skiner solen. I dag har jag inte gjort många knop, mest suttit framför datorn och läst mail och tittat på era fina midsommarbilder. Ni tar så fina kort, det är många midsommarbilder och det är jättetrevligt att ta del av. Jag börjar längta efter att fira midsommar på hemmaplan, de senaste tre åren har vi varit utomlands.

Barnen har lekt på övervåningen hela dagen, de kom ner när korvstroganoffen var klar. Den lilla utbrast "å vad gott med korv!" Skönt att höra eftersom korv är mat som jag som mamma tycker är "så där" att ge barnen men jag tror att det blev en bra kontrast mot semesterns alla bufférätter. Den lilla uppskattar än så länge traditionell svensk husmanskost.

Jag vet att det blir många mallisbilder men jag måste visa några av alla goda och icke-goda efterrätter som jag smakade i mig under veckan. Den stora "körde" chokladfontänen varje kväll.

Detta är en av mina "gotallrikar", dock ska det tilläggas att glassen/pussmunnen är den lillas.


Ser godare ut än vad det var.


Nu ska jag gå ut i solen, det är bäst att passa på när den visar sig.

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar