tisdag 4 juni 2013

Trivselkväll * 2

Hej!

Nu har vi varit på barnens sommarfester/trivsellkvällar. Olyckligtvis inföll de samma kväll och till råga på allt var det vi som ordnade den ena. Det kallar jag dålig planering av mamman i huset, som tur var började den lillas en timme före den storas, så vi hann i tid till båda. Den lilla sjöng för fullt och åt köttbullsbaugett så det pep ur öronen. Jättetrevligt! Den storas klass utmanade oss vuxna på olika lekar, bland annat att transportera ärtor med sugrör. Det var en aktiv trivselkväll och den stora "kraschade" innan vi lämnade skolgården. Stora tårar rann ner efter en stor besvikelse vid den långa ostrukturerade kön vid skolans linbana. Båda barnen somnade lätt på kvällen....mamman också.

 
Mitt ansikte är något bättre och jag hoppas att inflammationen har vänt för att försvinna. Nu när jag äter kortisontabletter vill jag äta hela tiden, helst det som är onyttigt. Jag bakar och bakar och äter och äter. Det senaste blev vaniljcupcakes med chokladfrosting.


Jag tog med mig några till jobbet och det uppskattades.



Nu väntas köttbullar och makaroner. Ja, jag vet, snabbmat men det är i alla fall hemgjorda köttbullar, det ska gå fort trots att vi slutade tidigt i dag. Min man är i Stockholm och njuter av det fina vädret så jag och barnen ska hinna ha en tv-kväll innan det är dags för att "natta sängen".

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar