söndag 2 juni 2013

Svårplacerade syrener

Juni! Nice!

Vi har fem stycken vackra syrenbuskar på vår lilla tomt. De är vackra nu, vi har vita, ljuslila, mörklila och gräddrosa. I dag satte jag några i en vas men hade svårt för att bestämma mig var jag skulle placera den. Lyxproblem.....men visst är de fina?

 Kanske på skåpet i vardagsrummet?


 I hallen?


Eller i sovrummet, på det icke vita sängbordet....?

Det fick bli i vardagsrummet, då kan fler njuta av dem.


I dag har min bror och hans sambo från dalarna varit på en snabbvisit. Vi fikade på muffins fyllda med hasselnötscreme. Barnen hade show och sjöng, dansade och trollade. Det sjöngs gamla mellobidrag så att det ekade på hela övervåningen. Jag är imponerad över att den stora hänger med i de engelska texterna.

I dag tror jag att vi har förflyttats till medelhavet, till fuktiga breddgrader. Det är klibbigt och dropparna bokstavligen hänger i luften. Jag är trött i dag, av vädret och av allergitabletter......Jag ser fram emot när pollensäsongen äntligen är över, så fort jag inte äter allergitabletter kliar det överallt. Jag trodde att det typiska för pollenallergi är rinnsnuva, nästäppa, kli i ögonen och halsen? Överallt är det gult pulver, där fick vi för att vi såpade trädäcket.

Det blir en tidig kväll!                    Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar