fredag 30 augusti 2013

Fredagsmys

Hej på er!

I dag är det äntligen fredag! Jag har haft en intensiv dag på jobbet och nu är det skönt att ta helg. Jag var uppe före klockan sex och lockade håret på gipskatten som skulle ta skolfoto. I vanliga fall är hon morgontrött men om hon hade kunnat skulle hon bokstavligen ha studsat ur sängen i morse. Gipset hindrade henne, i stället pratade och pratade hon tills jag var klarvaken. Lockar blev det, frågan är hur länge de satt kvar. När vi hämtade henne efter klockan tre var håret lika spikrakt som vanligt.

I kväll är det myskväll med tända ljus och gott framför tv:n. Som ni ser har jag fuskat lite och börjat med blått. Jag sitter i skrivandets stund att sneglar in i glasskåpet på alla fina blåa saker som väntar på att få användas. Tyvärr får de stå där ett tag till, jag har nämligen fått "ryggnackskott" och är orörlig. Allt som hamnar på golvet blir kvar tills min snälle J plockar upp det.

I dag när jag kom hem och läste mina mail fick jag en glad överraskning, tänk vad ett trevligt mail kan göra en mulen fredag. Det bästa av allt var att jag kunde dela med mig av innehållet och göra någon annan glad. Kanske överreagerar jag lite i min glädje men har man ont i hela överkroppen och en gipskatt som är lite nere blir det så.




Mixade nötter till J.

Majs i skål från Green Gate till oss andra.

I morgon ska vi på marknad om vädret tillåter det och om jag kommer ur sängen med min rygg. På söndag kommer fina K och det är alltid supermysigt, sist hade vi så mycket att prata om att jag glömde bjuda på fika. Inte ens en kopp kaffe fick hon, fina K. Förlåt!

Jag är leden att jag just nu är en sådan usel bloggare med usla bilder, jag ska bli bättre, lovar.

Trevlig fredag!           Kraaaaaaaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar