fredag 2 augusti 2013

När det är fredagsmys

Hallå!

Veckan har gått fort, redan fredagsmys. Bara en vecka kvar på ledigheten, det är redan dags för att gå tillbaka till jobbet. Redan augusti, snart får jag äta kräftor, mums.

I dag har vi varit ute i solen hela dagen, klockan är halv åtta och det är fortfarande 27 grader varmt hos oss. Jag vet inte vem som är rödast, mannen eller den stora. För den sista har jag jättedåligt samvete, varför smörjde jag inte in henne med solkräm, den första får skylla sig själv, han är vuxen och borde veta.

Den lilla och jag har haft en kamp. Kampen om att få ut taggen ur foten. Till slut fick jag muta henne med godis och som tur var hade vi några ensamma hårda zootabletter kvar i skåpet. Hon är smart min lilla, hon sa inget om taggen i foten. Jag upptäckte att hon haltade och trots att jag frågade sa hon att det inte var något i foten, utan att det var roligt att halta. Efter att jag fått ut taggen sa hon att hon aldrig skulle springa barfota i hela sitt liv. Vi får väl se...om en kvart....

Vi har grillat gott och alla är mätta och belåtna. Barnen har infört en ny tradition, vi klär upp oss varje fredag (i alla fall på sommaren). I dag ser den lilla ut som en överdekorerad julgran, det är armband upp till armhålan och en halv tub läppglans i ansiktet. Det blev också paljettglitternagellack till klänningarna. De säger att värmen, solen och doften av mat påminner dem om Mallis och "då fick de ju klä upp sig varje kväll".

Barnen tittar på Sommarlov och mannen har cyklat iväg till affären. Nu sitter jag i skuggan på trädäcket med ett glas rött. Det är trevligt att få en stund för sig själv innan tandborstning, nattning och sagoläsning. Nu när jag har varit långledig har alla veckodagar flutit ihop, nu när det bara är en vecka kvar känns det som om det verkligen är fredag och fredagsmys. Det gäller att njuta.



Trevlig fredag!   Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar